dinsdag 20 oktober 2009

The Birds


De herfst is in het land en dat betekent opnieuw mooie zonsondergangen en vogels in de bomen van het Krugerplein. Vanaf de Mertensstraat ziet dat er elke avond weer prachtig uit.

De vogels komen in groepen aangevlogen en na een choreografie die minuten kan duren storten de vogels zich in wat overgebleven is van het bladerdek van de bomen op het plein.

Ook kranen kunnen als rustplaats dienen, zoals we hier eerder zagen. De soundtrack wordt vandaag gevormd door spelende kinderen.



Video: Veerle Van der Borght

4 opmerkingen:

elise zei

PRACHTIG!
Je moet eens middenin de bomencirkel gaan staan als de vogels "nedergedaald" zijn. Niet te geloven wat een gekwetter.

Mijn zonen vragen mij trouwens welke vogels dat zijn. En mama's weten dat soort dingen doorgaans niet...

leen zei

Als ik een gokje mag wagen:
spreeuwen.
(Valt er iets te winnen?)

elise zei

Leen,
Als dit bevestigd wordt door een echte kenner, mag je volgende week een huisgemaakte bavet komen afhalen. Met een vogelke erop.

Purgatori zei

Ik denk ook dat het spreeuwen zijn (doch geen kenner, sry voor de bavet...reeds toch rijkelijk te laat :p )
Enfin, Ik geniet ook van de "vogeldansjes" op die momenten :)