dinsdag 2 maart 2010

Melba

Wanneer ik op zondag sta te wachten op mijn pistolets bij de beroemdste bakkerij van Borgerhout intra muros, denk ik wel eens dat ik bakker zou moeten worden. Je broodje is, om een voor de hand liggende uitdrukking te gebruiken, snel gebakken.

Het vroege opstaan en het feit dat ik nog minder ken van brood bakken dan van moleculair koken, doen me al snel besluiten dat ik het toch maar beter bij mijn communicatievak kan houden.

Of ik zou bankier moeten worden. Dat ligt beter qua uren. Als je fouten maakt heb je nog altijd de staat. Er zijn echter plekken waar je beter niets kan ondernemen.

Wat u hierboven ziet, is de treurige teloorgang van Bakkerij Melba. Die vormde eertijds de hoek van de Turnhoutsebaan met den Drink. Waar nu de Axabank met de steeds defecte bankautomaat is.

Aan de overkant van de straat ligt vastgoedbedrijf Albeka. Een eind verderop ligt de Panos. Onlangs betrapte een vriend me daar op door het rood fietsen. Maar ook ik betrapte daar een vriend.

Dat kruispunt is de Bermudadriehoek van Borgerhout, ik verwittig u maar.

Foto uit de collectie van Hendrik Roelandt

Geen opmerkingen: