donderdag 11 maart 2010

Mijn Borgerhout (6de en laatste afl.)

En plots zit mijn maand als gastblogger erop en schotel ik u alweer het laatste stukje tekst op deze blog voor. Graag vertel ik u nog snel iets over mijn eigen straat, ook wel bekend als de 'straat met de vlagjes'.

Die vlaggen kwamen er enkele jaren geleden bij een Lentepoets. Helemaal into de naaikriebels en doe-het-zelf-vibes, besloten we om zelf vlagjes te naaien en die van huis tot huis te spannen. Buurvrouw Marijke kwam op het lumineuze idee om aan alle buren te vragen om restjes stof bij haar te deponeren. Zo deden we én aan recyclage én aan kostenbesparing én zorgden we voor vlaggen helemaal van én voor de buren. De hele straat dook in zijn stoffenkoffers en het resultaat mag best gezien worden, al zeg ik het zelf!

Na de barre winter van dit jaar zien de vlaggen er nogal uitgerafeld en verbleekt uit (je zou voor minder!), maar toch blijf ik het een vrolijk zicht vinden, dat gewapper in de wind. Dat maakt het toch altijd nét iets zonniger. 

Stel je voor dat heel Borgerhout vol burenvlaggen zou hangen. Daar wil ik mijn naaimachine nog wel voor bovenhalen! En dan komen we misschien eindelijk eens met iets positiefs in het nieuws.

Maar vooraleer Borgerhout vol vlaggen hangt, haal ik mijn vrolijk lentegevoel bij deze blog en haar bezielers. Doe dat nog goed, he, mannen - en vrouw!

Foto: gisteren genomen door mezelf, op een zéér uitzonderlijk moment waarop er meer parkeerplaatsen zijn dan auto's.

7 opmerkingen:

Hans H zei

Fijn dat je juist vandaag zo'n positief stukje over Borgerhout schreef, want dat stuk in de GVA slaat he-le-maal nergens op. Ik zal me morgen nog eens kwaad moeten maken :)

elise zei

mooie foto !

jan zei

Wie neemt de taak op zich om vlagjes tussen de Mertensstraat en de Delareystraat te voorzien? ;-)

Sarah zei

Goh, ik voel hier een vlaggenmarchandise opborrelen. En die ruilen we dan tegen andere diensten, zoals de afwas, een etentje, ofzoiets. Elise, Marijke, andere vrouwen, are you in?? :-)

elise zei

ik doe mee!!!

Sarah zei

Echt, Elise? Zalig! Ik zie dat eigenlijk echt wel zitten hoor! Ik trommel even mijn buurvrouwen op richting deze blog ;-)

Marijke zei

Ik doe zeker mee!
Als jullie resten stof of oude kleding verzamelen, wil ik er wel vlaggetjes van maken. We spreken ergens centraal af, en iedereen die wil, kan komen knippen, spelden, naaien, of cake bakken om ons te ondersteunen!
Het kost een klein beetje geld voor het lint en het garen, maar dat krijgen wij terug van Opsinjoren.
Ik zie het al helemaal zitten!