vrijdag 12 maart 2010

Goedkope stemmingmakerij


Gisteren pakte de GvA paginagroot uit: "Het loopt fout in Borgerhout" lezen we, er wordt gesproken over een "tikkende tijdbom" en over "een getto". Grote woorden kortom. Is hier diepgravend onderzoek verricht? Opzienbarende nieuwe criminaliteitscijfers? Schokkende nieuwe feiten? Niks van dat al. Wel een interview met onze ambulanciers, en een handjevol "anonieme getuigenissen".

Dit heeft kortom niks met journalistiek te maken, tenzij voorafgegaan door de woorden sensatie of riool. Stemmingmakerij en goedkope stukjesschrijverij. Zo goedkoop zelfs dat er niet eens moeite is gedaan om er een fatsoenlijke foto bij te plaatsen.

Natuurlijk is wonen in Borgerhout niet altijd evident maar met dit soort ranzige troep is niemand gediend, het is zelfs een belediging voor mensen die zich al jaren belangeloos inzetten voor de buurt.

De titel "Het loopt fout in Borgerhout" getuigt trouwens van kinderlijke rijmelarij van een niveau dat ik ook kan halen: "Het is kut bij De Frut", bijvoorbeeld.
Update 13.03: lees meer hierover op deredactie.be

9 opmerkingen:

Sarah zei

dik kut!
ik stem voor Hans!

elise zei

Die foto bij het stukske is inderdaad HI-LA-RISCH !! En groot.

Erwin zei

En de Frut kennende rekenen ze een groot stuk van 2060 en 2018 ook bij Borgerhout...Zoals Bart De Wever zou zeggen : Il faut le faire.

Marysol zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Unknown zei

Het zou meer dan wenselijk zijn dat deze blog zuiver en alleen een kultuur historisch aspect van onze gemeente is, dus elke vorm van politieke of levensbeschouwelijke uitingen zijn hier niet op hun plaats en mogen zeker niet op de blog gezet worden

elise zei

@Tony: ik ben het niet met u eens.

jan zei

@elise ik sluit me helemaal bij jou aan

Unknown zei

Kvind precies ook dat dit beter op een andere blog thuis hoort. Ge hebt gelijk zenne, daar ni van.
Maar inderdaad, als je naar dit Blog komt om historische dingen, dan staat dit wel in de weg. En daarbij, das de Gazet van Antwerpen, ik stoor mij al lang niet meer aan die sensatie gerichte oelewappers die denken dat zij het nieuws kunnen maken.

Hans H zei

Dag Tony, wij schrijven over Borgerhout toen én nu. We wonen hier namelijk nu, maar zijn ook geïnteresseerd in het 'toen'. Vanavond volgt er weer een stukje over toen. Alles mag, zolang het maar over Borgerhout gaat. Overigens schrijft iedereen op persoonlijke titel.

Ik begrijp dat de inhoud van mijn artikeltje niet iedereen zal bekoren. Dat is ook niet erg, zoveel mensen zoveel meningen.

Sla dit stukje gerust over, en kijk vanavond nog eens. Dan gaat het over het orgel in de Sint Janskerk.

Met vriendelijke groet,
Hans