zondag 30 mei 2010

Devotiekapel z/w



Ik ben dankzij de bescherming als monument van kerk en vooral devotiekapel op het Koxplein niet alleen een zeer esthetische ervaring rijker. Ik kon ook meteen twee postkaartjes identificeren die al een tijdje in mijn mans digitaal archief rond vlogen. Wij konden, als niet-lokalen zijnde, namelijk niet meteen bevroeden waar in de parochie der H. Familie die "Kapel der Congregatie" zich zou bevinden. En nu dus wel.
Let trouwens op de foto van de Hoogzaal: links van de deur zien we een paar rijtjes tegels. Ondertussen vullen die "smeektegels" de volledige wand.
Ik vraag straks aan Hans wie de postkaarten aan ons bezorgde.

1 opmerking:

Hans H zei

Het bovenste plaatje heb ik ergens gevonden op internet, de onderste komt uit de collectie van Mark Bauwens.