zondag 13 maart 2011

Stoop



"Beste,

Toevallig zijn we op het blog terecht gekomen en daarom even deze reactie. Ikzelf ben de 'jongste' telg van de vijf kinderen Bruyndonx, links op de foto. 'Melkerij Onze Toekomst' was de naam van het bedrijf van mijn ouders. Er is nooit enige bedrijvigheid van koeien en melken geweest zoals geopperd in het blog!

Zij hadden een melkgroothandel en waren de tussenstap tussen de boeren, melkfabrieken (Inza, Stassano enz.) enerzijds en ziekenhuizen, melkboeren en winkeliers (o.a. Hermans).Voordat zij deze zaak startten op het Koxplein (ik heb een lidkaart van de vereniging van melk- en boterhandelaars van 1948) werd het pand gebruikt als visopleggerij.


De bijgevoegde foto's hangen hier in mijn living als aandenken. Hun eerste vrachtwagen waarmee ze trots naar hun ouders reden in Heist-op-den-Berg/Schriek. Op de onderste foto zie je mijn vader en een werknemer bij het lossen van de melk.

Spijtig genoeg heeft niemand van de kinderen zo'n familie 'stoop' met de vermelding: Melkerij Onze Toekomst J. Bruyndonx. Bij het stopzetten van de zaak (ongeveer 32 jaar geleden) zijn ze allemaal door mijn vader verkocht en we hebben jaren nadien niet kunnen achterhalen aan wie.

Lie (Lydia) Bruyndonx"

1 opmerking:

Unknown zei

Beste,

Wij woonden vroeger in de Gyselsstraat 23. Vlak over ons was er (althans kan ik mij herinneren) een melkboer. Dat was in nummer 20. De man heb ikzelf nooit gekend, de vrouw wel. Wij noemden haar "Minneke".
Was zij toevallig ook iemand die voor jullie werkte?

Gtjs,
Peter Van Gompel