donderdag 19 januari 2012

Vlag en wimpel (3)



De kunst van het vlaggetjes hangen beheersten ze al langer in de Sint-Mattheusstraat, maar bij ons in de straat krijgen we de kunst ook al onder de knie. En ook die van de hoek Reuzenstraat/Sint-Jansstraat hebben de smaak te pakken. Het gaat dan uiteraard over de Reuzenvlaggetjes in verband met de nieuwjaarsreceptie.

Daarvoor kregen we vandaag een electronische uitnodiging in de mailbox:

Beste mensen van Borgerhout,
Volgende week zaterdag 28 januari van 15 tot 24 uur verwachten wij u op het Krugerplein voor het Reuze Nieuwjaarsfeest.
Daarvoor zijn er drie aanleidingen. Borgerhout viert dit jaar het Reuzenjaar, het Krugerpark is heraangelegd en het districtsbestuur trakteert naar goede gewoonte de inwoners voor het nieuwe jaar. Alle ingrediënten zijn voor handen om er een mooi winterfeest van te maken voor groot en klein: smoutebollen en kermismolen, straatvoetbaltornooi, kindervertellingen ten huize van buurtbewoners, de echte Borgerhoutse Reuskens die dansen, optreden van fanfare ’t Akkoord, dansavond onder begeleiding van Radio Modern, doorlopend café-restaurant aangeboden door de samenwerkende lokale horeca (Bar Leon, Plaza Real, Carrod’s) …
Als bijlage vindt u het programma in detail.
Inwoners van Nieuw Borgerhout kunnen het Krugerplein makkelijk bereiken met bus 31 of tram 24. Afstappen halte De Roma. Via de Bothastraat is het nog 100m tot aan het Krugerplein.
Tot dan?

3 opmerkingen:

Janvde zei

Kan het zijn dat ze de Huybrechtsstraat vergeten zijn omdat die maar voor de helft Borgerhout is? Ik heb nog niets gekregen.

Hans H zei

Jan, die vlaggetjs komen ze niet brengen, ik denk dat je ze wel kunt aanvragen met de straat. Anders heb ik er nog een paar over. Kom ze maar halen, je weet waar mijn huis woont :)

Janvde zei

Het ging eigenlijk over de uitnodiging :-) Maar ik heb er ondertussen ook een elektronische. Ik zie je zeker dan en misschien ervoor nog eens in Bar Leon :-)

groetjes