donderdag 29 maart 2012

Buitenspeeldag





Gisteren was het nationale buitenspeeldag, en dat hebben we gemerkt bij ons aan het Krugerpark. Maar het was volgens mij dan ook +20 graden, dus waarom zou je dan binnen gaan spelen?

Buitenspeeldag is een ding dat blijkbaar meegeorganiseerd wordt door Nickolodeon, dat oproept om 1 dag per jaar buiten te spelen. Maar de rest van het jaar wel weer binnen voor de televisie, als het aan Nickolodeon ligt:


En jawel kijk de volgende dagen zeker naar Nickelodeon want daar kan je zien hoe Pieter Loridon geslimed werd. De Buitenspeeldag heeft nu officieel een peter. Tot volgend jaar!

Triestig, eigenlijk.

6 opmerkingen:

Fred zei

Hoe graag ik deze blog ook lees, moet deze kritische bedenking mij van het hart.
Door stukjes en opmerkingen te plaatsen zoals nu ook weer dit schampschot naar een commerciële zender (waar ik overigens niet de minste affiniteit mee heb), draag je alleen maar bij aan polarisering.
Hoe enggeestig en verzuurd kan je vanuit je eigen, knusse, politiek correcte, cultureel verantwoorde en navelstaardigere hoekje niet zijn?

Hans H zei

Fred, ik zie even niet waar ik hier polariseer. Volgens mij veroorzaak ik geen conflict en versterk ik ook geen tegenstellingen tussen mensen. Ik heb gewoon liever dat mijn kinderen buiten spelen dan dat ze voor de TV zitten. En aangezien ik al 17 jaar geen TV meer heb lukt dat aardig :)

Verder beschouw ik mezelf zeker niet als politiek correct en als een navelstaarder, maar dat oordeel laat ik liever anderen over. En als het oordeel zo zou luiden kan ik daar ook mee leven. In mijn knusse hoekje is het leven best wel simpel.

jan zei

Dat cultureel verantwoorde is daarentegen wel waar, Hans heeft een zeer goede smaak als het op muziekjes aankomt bijvoorbeeld. Op dat vlak geef ik @Fred wel gelijk.

Fred zei

Je ziet het niet?
Wel, dan zijn enkel jouw woorden toepasselijk:
"Triestig, eigenlijk"

Hans H zei

Ja, misschien heb je gelijk en ben ik gewoon een triestig figuur. Maar zoals ik al zei, daar kan ik best mee leven.

Ludo zei

Fredje, zet je, leg je, in je knusse stoel. Pak je zapmachine en zap maar. Dat mag in ons landje nog allemaal. Tof hé. Hans zijn kinderen en de mijne die spelen buiten. Tof hé ? Dat mag in ons landje allemaal ! Hans, ik en Fred wij mogen dat allemaal. En wij mogen ook praten en schrijven. Ieder zijn mening ! Tof hé ?