woensdag 14 maart 2012

Gitschotel 35



Vandaag herinnerde iemand mij ongewild aan mijn folkverleden. Misschien bent u ook ooit door zo'n fase in uw leven gegaan, van mannen met baarden en draailieren en meisjes in hippiejurken. Hele stapels oude Vlaemsche en Nederlandsche liederenboeken heb ik nog liggen, waaronder deze. Gitschotel 35, samengesteld door Ferdi Van de Vijver, een grote meneer in Borgerhoutse heemkundige kringen. Het boekje schijnt trouwens nog altijd gewild te zijn, als er iemand ergens een exemplaar heeft liggen en er niks mee doet: inleveren bij uw dichtstbijzijnde heemkundige kring.

En zo luisterde ik vandaag nog eens naar een van mijn eigen cd's en keek ik naar mezelf op YouTube (liedje / docu).

En vond ik mezelf plots een heel oude hippie.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Beste

Ik heb een blog gemaakt ivm met Krugerplein. De grote weide wordt volledig bebouwd door tafels, banken en nieuwe bomen. Ze moeten op een andere plaats komen.

Zou u mij kunnen steunen door mijn link op uw blog te plaatsen? Ik zou graag ook uw link op mijn blog willen zetten...

Mvg

Rabab

http://krugerpleinkapot.blogspot.com/

Hans H zei

Dag Rabab, volgens mij ben je ongeveer 3,5 jaar te laat met je plannen. In 2008 is er begonnen met de inspraakrondes. Sindsdien zijn er verschillende wijzigingen geweest op aanvraag van de bewoners. Nu is het (bijna) af, ieder geval té af om nog grote wijzigingen door te voeren. Lijkt mij tenminste, misschien wend je je daarvoor het beste tot het district.

Maar ik wel best een linkje naar je blog zetten hoor. Doe ik vanavond nog (komt rechtsonder).