maandag 21 mei 2012

Motorcycle Mama


Hier komen nog eens de W-vragen die op deze blog vaak gesteld worden: wie? wat? waar? waarom? wanneer?

Ik kan enkel op de Waar?-vraag een antwoord geven. Deze foto's zijn genomen op de Turnhoutsebaan, ongeveer ter hoogte van Gijselsstraat en de Gravinstraat. De overkant van de straat die hier nog op de foto's te zien is bestaat niet meer wegens afgebroken. (andere foto uit de oude doos maar op dezelfde plaats: hier)

Wie meer weet mag zich melden, maar eigenlijk doet het er allemaal niet toe. Mooie foto's vertellen hun eigen verhaal, en de rest vult iedereen maar voor zichzelf in.

foto's uit de collectie van Hendrik Roelandt, titel = liedje van vergeten groep.

2 opmerkingen:

Ludo zei

Dit moet een foto zijn uit ongeveer 1963-64. Het kindje op de scooter is in ieder geval geboren in septmeber 1962. De mama op de scooter (ik dacht Karlientje)is de dochter van het café waar ze met de scooter voor staan. Achter hen op de Turnhoutsebaan is de eerste winkel een handschoenen en kousenwinkel, daarnaast de boekenwinkel van de familie Van Mol, dan kolenhandel Dockx, daarnaast een hoedenwinkel waar het bruidskroontje van mijn echtgenote gemaakt is, en op de hoek was een electorwinkel waar mijn eerste elctrisch scheeraparaat (Remington) van kwam.

Hans H zei

Ludo, had ik een hoed, ik nam hem af. Geweldig!