dinsdag 24 juli 2012

Raadseltje

Deze foto's en de vraag vielen in onze mailbox. Ik weet de oplossing niet, maar misschien u wel. Dit raadel werd ingestuurd door Miguel Duro Gonzalez:


We zoeken iets in Borgerhout. "NEON"   staat bovenaan dit elektriciteitsbord , maar die brand dus niet meer.   (foto1)


Een venster (foto 2),


en daarachter bevindt zich een trap (foto3)


Een  opening in de vloer, afgedekt met een vezelplaat ?  (foto 4)


Past dit daar misschien in ?   (foto5)


Hoe zou dat er dan uitzien langs onder ? (Foto6)


Wie het weet mag het zeggen. In de weerspiegeling in het raam van foto 2 zie ik de Peperbus, maar dat is dan ook het enige aanknopingspunt dat ik kon ontdekken.


Update: Lachende Lin (zie reactie) had gelijk: De Roma.

1 opmerking:

Coralin Jans zei

Ik denk aan de Roma. Dat moet ergens net onder het dak zijn. Ik ben daar ooit eens geweest met een open monumentendag en het doet me eraan denken. Op de eerste foto zie je een ouderwetse zekeringen-kast met een serieus aantal zekeringen die waarschijnlijk dienden voor de neonverlichting. De laatste foto lijkt me de zoldering van de Roma nadat al de loshangende verfschilfers zijn weggehaald.