dinsdag 25 september 2012

A Family Affair




Een affiche van een toneelopvoering in 1957. Ik kreeg het tijdens de rommelmarkt van afgelopen weekend van die aardige meneer die nu in dat grote huis in de Sint-Mattheusstraat woont. Ik moet toch eens vragen hoe hij heet.
 
Over het toneelstuk: het was een stuk van Fritz Peter Buch ( 1894-1964, Duitstalige wiki hier) en werd uitgevoerd door toneelkring Flandria uit Antwerpen en de Zuiderbond uit Borgerhout. Naast café Du Nord aan de Grote Markt was het stuk ook te zien in lokaal Jan Breydel, Moorkensplein 33 in Borgerhout.

Op dat adres is nu een evangelische kerk, Novo Tempo. De Moeder, de Dochter en de Man zullen ze er niet meer opvoeren, waarschijnlijk gaat het enkel nog over de Heer.
 
(affiche werd trouwens gedrukt door drukkerij Leemans-Oyen in de Kattenberg nummer 51, Erwin schreef daar al eens over)

1 opmerking:

Miguel zei

Lokaal Jan Breydel heb ik nooit gekend. Maar op dat adres is jarenlang een café geweest met de naam "Het Raadshuis" . Ik herinner me nog dat het "chique" was (tov de gewone bruine kroeg toch) en met verschillende grote vouwdeuren kon vergroot worden tot helemaal achteraan het perceel.