woensdag 24 oktober 2012

Houd de dief!




Dus: je bent een bewuste burger, die voor lokale verplaatsingen zoveel mogelijk de fiets gebruikt om het in deze overbevolkte stad een beetje leefbaar te houden. En omdat niet iedereen zijn fiets binnen kan zetten staat hij buiten tegen je gevel. En dan hangen die van de stad een briefje aan je fiets dat dit vervoermiddel beschouwd wordt als een 'onbeheerd' en 'verwaarloosd' object in strijd met de voorschriften van het afvalstoffendecreet.
En als je ze zelf niet weghaalt doet de stad dat wel voor jou.
Volgens mij is het weghalen van een fiets die voldoet aan de wettelijke voorschriften gewoon diefstal, ook al gooien ze al de voorschriften van hun afvalstoffendecreet in de strijd. Afgezien daarvan: zijn er geen serieuzere problemen in Borgerhout?

3 opmerkingen:

Miguel zei

Deze fietsen zien er inderdaad niet echt tip-top uit. Maar "onbeheerd" ? Staan auto's ook niet "onbeheerd" op de openbare weg ? Die van mij toch wel hoor, ik heb geen personeel in dienst om erbij te blijven staan.
Ik doe toch een gok :
Het hing niet aan beide fietsen, maar enkel aan de zwarte. Hij heeft geen reflectoren aan het voorste wiel, en die band heeft ook geen reflecterende strip. De ijverige ambtenaar heeft het slot niet gezien, of het was niet gebruikt. Ik vermoed dat "onbeheerd" daar betrekking op heeft.

Janvde zei

Ik zou een briefje terug hangen. Vind het ergens wel schattig dat de ambetenaar in kwestie inderdaad zo ijverig was. :-)

Kurt zei

Een summiere beschrijving van de fiets op zo'n papiertje, zou grapjes ermee al een pak moeilijker maken. Snap je 'm?