dinsdag 23 oktober 2012

In de kleine winst



Terug naar vroeger, toen een buurtwinkel op de hoek nog normaal was. Dit is de De Leescorfstraat, op de hoek met de Van Hersteenstraat. Toendertijd was daar een kruideniershandel - De Backer-Geerts- genaamd In de kleine winst.

De De Leescorfstraat kwam een half jaar geleden in het nieuws vanwege een wietplantage, maar deze foto is van voor dat verschijnsel. Anders had de winkel wel In de grote winst geheten (of: In de kleine wiet).

Ik weet niet van wanneer deze foto dateert, het is er een uit een reeks die me zonder veel commentaar werd toegemaild ("Naar aanleiding van het fotoboek "Herinneringen aan de tijd van toen en de oorsprong van Dienstencentrum den Bleek" mail ik u enkele foto's door.")

Met dank aan Albert, dus.

2 opmerkingen:

Unknown zei

Ivm buurtwinkels, op de hoek van de Mertensstraat en de Gen.De Wetstraat, was ooit ook een buurtwinkel. Ik weet dat ik naar school ging in de Vincottestraat samen met mijn zus die in de Leningstraat ging, dat wij 5 frank meekregen van ons moeder (wij woonden in de Gijselsstraat 23)om een appel te kopen voor school. Dat huis staat er al jaren niet meer door het Park. Zijn daar foto's van?
Mvg,
Peter Van Gompel
*1967

Hans H zei

Dag Peter, misschien zijn daar wel foto's van, maar wij hebben ze niet. Als we ze ooit krijgen worden ze uiteraard hier gepost.