zaterdag 10 november 2012

De Lustige Bommers


Na de optocht van deze morgen die doorging in extra-muros, nu eentje in intra-muros. Uit deze reeks postte ik al eerder plaatjes (puur toeval: eentje precies een jaar geleden), en daarbij vroeg ik of iemand wist in welke straat deze foto’s genomen werden. Ik kreeg nog altijd geen bevredigend antwoord.


Dit is dus de carnavalstoet van 6 maart 1910, en we zien hier de groep Maatschappij De Lustige Bommers, Een gouden jubelfeest. Een tweede vraag die dan rijst: wat zijn Lustige Bommers?

Uit de collectie van Hendrik Roelandt

UPDATE  de Van Geertstraat

4 opmerkingen:

Miguel zei

Laten we de vraag dan anders stellen. Wie weet , of kan te weten komen waar er overal telefoonpalen hebben gestaan ? Er staat er zo één achteraan op de foto. dus via die weg moeten we te weten komen in welke straat deze foto genomen is. ik heb al wat rondgekeken in de buurt van de Dodoenstraat, maar niks :-(.

Unknown zei

Ik denk dat deze foto genomen is in de Van Geertstraat. Iets verder aan de linkse kant zie je de Tuinbouwstraat. De telefoonpaal stond op de punt van de Dedoenstraat en Van Geertstraat. Er zijn nog veel gelijkenissen met vroeger, vooral de erkers en tierlantijntjes boven de deuren.
Peter,

Unknown zei

Dit is voorlopig het enigste wat te vinden is over de Lustige Bommers.

http://www.oudwezelopdefoto.be/p492888997/h2b3b904f#h2b3b904f

Hans H zei

De Van Geertstraat... dat lijkt me nog niet zo'n stomme gok.