donderdag 29 november 2012

Foto F.



Dit dingetje kreeg ik al een hele tijd terug van good old Jeanneke, en sindsdien heb ik wat rondgezocht naar Kunstfoto F. Neefs aan de Statielei nummer 6. Helaas, geen verdere info meer gevonden.

Het is een soort hoesje, waar je een foto in kunt bewaren. Mocht er iemand nog wat hebben liggen van de genoemde heer Neefs mag die altijd contact met ons opnemen. Ik mag toch aannemen dat de Kunstfotograaf ooit zijn eigen winkel eens vastgelegd heeft, en dat daar nog een foto van moet rondzwerven.

uit de collectie van Jeanne Sels

6 opmerkingen:

Erwin zei

Ik heb er jarenlang pasfoto's laten nemen, de laatste keer in 1991.
Kort nadien is hij gestopt. Geen weet van zijn latere leven, daarvoor ga ik eens bij mijn ouders moeten polsen.

Unknown zei

als je nog iets wil weten ivm Neefs , laat maar weten.

Unknown zei

ik denk dat we nog heel wat foto's kunnen vinden.

Hans H zei

Dat zou heel tof zijn! Stuur anders een mailtje (adres rechtsboven)

Anoniem zei

Hey Hans,

ben hier foto's aan het scannen voor een uitvaart en kom ik hier toch wel een van Neefs tegen zeker...

Op deze foto staat Statielei 6-8 dus was hij hier al bezig met uitbreiding. Ze moet iets jonger zijn dan het kadertje van jou, het telefoonnummer is ondertussen al 35.14.84 geworden.

Louisa zei

Sadly, I only speak English, so please accept my apology. I came here because I found a photograph, the back of which reads as follows:

27 OCT. 1945
Kunstfoto
F. Neefs
6. Statielei, 6
Borgerhout

I was hoping to learn more about the place and the photographer.

Thank you!

Krista