zondag 16 juni 2013

Buckets Of Rain


Ja, dat leverde een leuke discussie op, de vorige keer dat ik het hier had over de droge Borgerhoutse zomer van 1911 (zie reacties). 

Voorafgaand aan de theoretische disputen die nu gaan volgen op de vraag: "Waar ergens in Borgerhout is deze foto genomen?", wil ik even aandacht vragen voor het menselijke aspect.

Want in België regent het natuurlijk 365 dagen op 365 dagen, en als het dan een keer stopt sta je met een emmertje in de rij voor 6 liter water. Ellende.

Om vervolgens te eindigen met de vraag: waar in Borgerhout werd deze foto genomen?

titel = Bob Dylan

UPDATE Hoek Terlostraat/Wijnegemstraat/Linnaeusstraat zegt Peter Van Gompel, en ik geloof hem.



8 opmerkingen:

wilfried zei

Herken ik daar tussen de wachtende kinderen de kleine Bob Zimmerman niet? Dat jongetje met een mondharmonica in zijn broekzak.

Unknown zei

Huisnummer 71 is waarschijnlijk in de Terlostraat. Die deur is er nu niet meer. Die gevel is samen aangepakt met de verbouwing van de Linnaeusstraat 40 in 1965, aldus Felixarchief. Voor de rest is er niet veel veranderd.

Hans H zei

Wauw! Knap hoor (ik ga er van uit dat je gelijk hebt:)).

Ik zal vd week eens naar het Terloplein fietsen voor een 'nu' foto.

Unknown zei

weet je al iets meer?

Unknown zei

Hans,

En, ben je er al geweest ;-)

Peter

Hans H zei

Ja, maar toen had ik m'n fototoestel niet bij. Morgen nog een dagje werken en dan is het weer weekend, en heb ik dus weer tijd.

Hans H zei

@Peter: deze?

Unknown zei

ja, helemaal juist :)