dinsdag 10 december 2013

Luidklokken



Er is wat verwarring over de toekomst van het kerkgebouw in onze buurt, best gekend als de Peperbus. Een baken voor de buren (zei ik ooit al), ook voor mensen die niet naar de mis gaan. Die mensen kennen het gebouw dan nog alleen maar van de buitenkant, want buiten de misgangers komt bijna niemand binnen.

Voorlopig zal er nog geen witte rook uit de schouw van het dossier komen: bisdom en dekenaat zullen waarschijnlijk in gesprek gaan met de Borgerhoutse parochies en kerkfabrieken om beslissingen te nemen. Ondanks De Standaard en de GvA sleept de zaak naar verwachting nog wel even aan. 

Onze buurt is betrokken. Dat wil zeggen dat we ook de binnenkant van de Peperbus willen betrekken in de buurt. Omdat het een fantastische ruimte is voor een occasionele tentoonstelling, een concertje of een schaaktoernooi. Ik noem maar wat.

En omdat ik niet weet tot wie ik me moet richten doe ik dat aan alle partijen: wij zijn vragende partij. Aarzel niet om tot een gesprek te komen.

foto: de 4 luidklokken, door Rens Swart. Zie ook hier.



1 opmerking:

Erwin zei

Misschien die van Roma/Rataplan warm maken om er een toegankelijke toneel- en concertlocatie van te maken. Zoiets als Amuze maar dan wat laagdrempeliger.