donderdag 18 december 2014

Strt. zkt. naam


Op het moment zit ik op een stapel oude Borgerhoutse foto's waarvan ik geen idee heb in welke straat ze ooit zijn genomen. En dat is toch een beetje de ruggengraat van deze blog, het straatnamenregister. Zie de rechterzijde van deze pagina.

Ik ben daar ook wel door gefascineerd, door straatbeelden. Het menselijk leven speelt zich ergens af op de achtergrond, of achter de gevels. Verder zijn vooral huizen en auto's die de sfeer bepalen, die mistroostigheid, ik hou daar wel van.

Maar bovenal: welke straat in Borgerhout is dit? Ik weet, het is een vraag die hier vaker gesteld wordt, maar bijna net zo vaak komt er een antwoord.

Vandaar.

uit Borgerhout Zwart op wit (1982), uit de collectie van Marleen Peeters

UPDATE via facebook zegt Peter Van Gompel: "ben bijna zeker dat het de borgerhoutsestraat is richting kroonstraat, huizen achteraan zijn nog dezelfde tot het dakvenster toe, en erker aan de linkse kant is net dezelfde vorm en grootte, al de rest is wel afgebroken....https://www.google.be/.../data=!3m4!1e1!3m2..."

En ik denk dat hij gelijk heeft!

1 opmerking:

Unknown zei

ik weet zeker dat dit is niet borgerhoutsestraat want er staan huizen en toen waren er alleen maar krotten aan die block en als het was dan heb je het zicht op de kroonstraat en de kroonstraat is een richting verkeer tussen de turnhoutsebaan en de bleekhofstraat , je mag alleen naar rechts draaien maar volgens het verkeerd bord op dit foto mag je niet rechts gaan.