zaterdag 28 november 2015

Jazz Work Shop


Daar had ik eigenlijk wel bij willen zijn, bij de Jazz Work Shop in Brasserie Dixieland in de Appelstraat, op donderdag 14 juli 1960. Maar ik ben te laat, vrees ik.

Er zal geen live-band gespeeld hebben, het was een 'voorstelling van opnamen', oftewel: plaatjes draaien met 'klankapparatuur'. En daar kan ik mee leven, alleen al vanwege de LP's van Charles Mingus die rond 1960 een paar geniale platen heeft gemaakt.

Op de aankondiging staat geen huisnummer van Brasserie Dixieland, maar ik had het wel weten te vinden. Dat was het café op de hoek met de Godtsstraat (ik schreef er al eerder zijdelings over).

De brasserie is al lang gesloten, de dj uitgedraaid. Sindsdien draai ik links en rechts zelf m'n jazzplaatjes van Charles Mingus (archief).

Geen opmerkingen: