donderdag 10 december 2015

De kracht zit in de herhaling


Omdat ik afgelopen week nog eens naar voorheen de winkel De Toren keek, en omdat ik nog eens dacht wat ik 11 maanden geleden (en ruim 3 jaar geleden) al dacht en schreef, en omdat er sindsdien helemaal niks gebeurd lijkt te zijn, hoef ik alleen maar de bijdrage van januari te kopiëren:

In de stad Antwerpen betaalt u een belasting op verwaarloosde of leegstaande bedrijfsgebouwen of bedrijfsruimten. Voor panden aan de straatzijde betaalt u 148 euro per meter gevellengte, vermenigvuldigd met het aantal belastbare bouwlagen.
Op de foto: het magazijn van de voormalige buurtwinkel De Toren. Die sloot bijna 6 (zes) jaar geleden de deuren. De panden zouden zijn opgekocht door het Vlaams Woningfonds. Sinds ongeveer 5 jaar hangen er affiches van Vorm 3 architecten, die blijkbaar opdracht hebben gekregen om er iets mee te doen (zie mijn blogpost van 28-6-2012). Laatst bezocht ik hun website nog eens maar van dit project kan ik geen spoor vinden.

Ik denk dat de twee panden van De Toren inmiddels wel als leegstaand en verwaarloosd gekwalificeerd kunnen worden. De boete zal inmiddels behoorlijk opgelopen zijn.

Geen opmerkingen: