zaterdag 2 juli 2016

Abracadabra



Dit briefje viel deze ochtend in onze bus: 

Lieve familie, vrienden, collega's, groot en klein

Morgen ga ik me aan iets wagen...ik kom met mijn creativiteit naar buiten!

De "Krugermarkt", een ambachten-, kunsten-, lekkere, lokale markt op het Krugerplein, vlakbij mijn huisje, blaast haar eerste kaarsje uit en ik neem voor 't eerst een stukje openbaarheid in. En wel om veel verschillende redenen:

  • omdat het leven veel te kort is om saai te zijn
  • omdat ik vind dat er al veel genoeg producten op te markt zijn die weinig of geen betekenis hebben
  • omdat ik hergebruik en creativiteit wil stimuleren
  • omdat ik het leven leuk vind
  • omdat ideeën vrij zijn
  • omdat ik het maar kan voordoen voor diegenen die minder ideeën en toch ook handig zijn
  • omdat iedereen uniek is en het maar raar is dat we toch allemaal IKEA kopen
  • omdat ik een zoektocht aanga op welke manier ik positief kan bijdragen



Ik kan nog alinea's lang doorgaan met allemaal goede redenen om jullie naar de markt te halen en mij een hart onder de riem te steken, te sponsoren of gewoon te komen omhelzen. Toch stop ik want ik heb nog een heleboel te doen vandaag :-). Kom gewoon even langs als je tijd hebt, morgen tussen 13u en 19u.

Creativiteit is zo fijn om delen. Daarom hebben wij een vrij team opgericht en onszelf ABRACADABRA made in Borgerhout genoemd.

ABRACADABRA staat voor vrijheid en gekte, voor vriendelijkheid, vindingrijkheid en hergebruik.


Kom naar ons 'schoon goed' kijken en wees verbaasd en blij want: meer met minder is het geluk dat wij creëren!

De organisatoren van de Krugermarkt plannen voor de kleinsten ook een leuke activiteit tussen halfvier en halfvijf.  Een workshop rond ecopercussie waar sfeer, muziek en het samen spelen centraal staan.

Inschrijven is wel nodig en kan via borgernatives@gmail.com. Onder begeleiding van Roel Aerts.

Tijdens deze workshop maken we gebruik van afval en kosteloos materiaal. We gaan samen op zoek naar leuke klanken en originele manieren van musiceren. Hierdoor komen we steeds tot creatieve en verrassende resultaten.

Leeftijd best tussen 5 en 12 jaar. Max deelnemers 30.

Iedere deelnemer brengt 2 flessen mee. Ook emmers/tonnen potten of pannen mogen gebruikt worden.

Tot morgen?

Elke Lotens

Delareystraat 9

2140 Borgerhout

0496/474400

Geen opmerkingen: