zondag 24 juli 2011

Café Ritz



Sinds het rookverbod wordt de roker de straat opgestuurd, en sindsdien hebben cafés met een luifel bij mij een duidelijke voorkeur. Hier zo'n café, maar dan wel uit de oude doos.

Dit is café Ritz. Dat weet ik, want dat staat op de gevel. Alle verdere informatie die volgt is van horen zeggen, en tot op heden niet door feiten onderbouwd.

Dit café zou gestaan hebben aan de Turnhoutsebaan, in het rijtje van dat andere café, Gambrinus. Dat is de rij die al lang afgebroken is en waar nu de bretelwei is. U weet wel, waar recent over gesproken is om daar een kinderopvang e.d. te bouwen.

Naast De Ritz is een pelzenwinkel. Dat zou de winkel van M. De Groof (?) geweest zijn.

En daar houdt het dan op. Lezers die meer weten mogen zich melden.

foto uit de collectie van Miguel Duro Gonzalez

7 opmerkingen:

Ludo zei

De zaak links naast Café Ritz was een behanger-garnierder. Behangpapier, verf e.d.

Ludo Dieltiens zei

Gambrinus (Gillis Ch) was nummer 382 - Café Ritz TB nr. 392 en de pelsenwinkel was 390: De Greef M.
(dit volgens het adresboek VAN DIEREN 1967)

Hans H zei

Dank u!

Nadine zei

Café Ritz was van mijn bomma en bompa : Van Hoof - Bosmans. Op de foto ; mijn papa, bomma en bompa

Nadine zei

mag ik weten hoe jullie aan deze foto komen ?

Hans H zei

Deze komt uit de collectie van Miguel die onder de tekst genoemd wordt. Van dit soort foto's bestaan er over het algemeen meerdere afdrukken, er zijn maar weinig unieke exemplaren.

Dank voor de toevoeging, voor meer info stuur even een mailtje: krugerpleinpeperbus@hotmail.com.

Unknown zei

Ik ben de broer van Nadine,hiervoor genoemd. Ik zie inderdaad mijn mijn papa,bompa en bomma (was ook mijn meter)