zondag 12 februari 2012

Ovidius, de Borgerhoutse blogger











Ovidius was een blogger uit het pré-internet tijdperk, en mocht ik hem ooit ontmoeten zou ik hem vragen of hij stukjes wil schrijven voor deze blog over Borgerhout. Gewoon, omdat hij 2000 jaar geleden de moderne geschiedenis van Borgerhout al beschreef:

Ik wil gaan spreken van gedaanten die in nieuwe werden veranderd. Goden leen mij uw adem, want ook u deed mee aan die veranderingen. Leidt ononderbroken mijn lied vanaf het eerste werelduur tot aan mijn tijd.

Op de foto's hierboven - de Bleekhofstraat is dat trouwens - is het eerste werelduur 1980, en mijn tijd gisterenmiddag. Dat is de tijdspanne tussen de opnames. De kleurenfoto's zijn op dezelfde plaats genomen als de zwart/wit foto's, voor alle duidelijkheid.

Gedaanten die in nieuwe werden veranderd, Ovidius wist er alles van.

foto 1 en 3 © Agentschap Onroerend Erfgoed

Geen opmerkingen: