zaterdag 18 februari 2012

't Lanteerke





Vandaag slaan we twee vliegen in één klap: een verdwenen café frituur én een verdwenen heiligenbeeld. Zoveel verdwenen geluk hebben we doorgaans niet op een foto.

De locatie is de hoek 's-Herenstraat met de De Winterstraat. Het café frituur heette 't Lanteerke, en van het Mariabeeld weet ik helemaal niets. Maar u misschien wel.

De bovenste foto werd genomen in 1980, de onderste afgelopen week. Er stond een hele grote auto heel erg vervelend geparkeerd zodat een 1:1 foto niet helemaal mogelijk was.

bovenste foto © Agentschap Onroerend Erfgoed


Update: ik was er van uit gegaan dat 't Lanteerke een café was, maar het blijkt een frituur te zijn geweest. Uitbater was Roger Schauvlieghe (juiste spelling niet zeker)

1 opmerking:

Paul zei

Boven was een eetzaaltje daar heb ik mijn huwelijksfeest nog gedaan mijn inmiddels ex vrouw woonde in de Winterstraat