maandag 4 februari 2013

Tear down the White House



De Van der Meydenstraat ligt in een hoekje van Borgerhout waar ik zelden kom. Toen ik op zoek ging naar de exacte locatie van de bovenste foto focuste ik me op dat grote witte huis links, maar dat blijkt dus niet meer te bestaan.

Afgebroken, wil dat zeggen. Nu vindt u er - achter een hek  - het  job–en opleidingspunt de Talentenfabriek (website). Ook weg: de frituur aan de rechterkant van de straat.

bovenste foto (1977) uit het archief van Agentschap Onroerend Erfgoed, titel = liedje

4 opmerkingen:

Erwin zei

Zou er in dat verwenen huis ooit iets farmaceutisch zijn geweest?
Ik meen op de gevel namelijk een soort caduceus te herkennen.
Zie ook Architectuur parlante (3) van 17 maart 2009.

Hans H zei

het huisnummer is (was) 20. misschien kun je het vinden in de ratings.

Erwin zei

Zullen we eens doen.

Erwin zei

Niks farmaceutisch...