vrijdag 15 juli 2016

Luxa



Dat de chocolade van Martougin bekend was tot ver buiten Antwerpen wisten we al. Maar dat deze blog zelfs in West-Vlaanderen gelezen wordt was dan weer nieuw voor mij. En de link is Martougin. Een paar dagen geleden viel deze mail in de bus:
 
Geachte heren van de blog,
 
Bij afbraakwerken in de H. Verriestlaan 94 te Kortrijk vonden we tussen plafond en vloer een oude chocoladewikkel van het merk Luxa (Alfred Martougin Anvers).
Gezien jullie interesse dacht ik dat jullie wel meer gediend zouden zijn met het bezit van dit kleinood dan wij (hier zou hij waarschijnlijk bij het oud papier belanden).
Ik stuur hem graag per post op naar jullie (gratis, geen nood).
Mocht ik binnen de maand geen reactie van u krijgen, vraag ik hier in Kortrijk aan de één of andere chocolatier of hij hier iets mee is.
Eind deze week ga ik in verlof t.e.m. 9 augustus.
 
In bijlage de gescande voor- en achterkant.
 
Met vriendelijke groeten,
 
Thierry Meerschman

En zo viel de wikkel dus gisteren op de deurmat (dank u Thierry!). Op dat adres in Kortrijk waar de wikkel is gevonden is Aktractie gevestigd, centrum voor opleiding en arbeidsvoorbereiding. Meer weten? Klik op deze link!

Geen opmerkingen: