vrijdag 27 april 2012

In de frituur (2)






Eerder - onder andere hier en hier - hadden we het al eens over frituren. Na cafés moeten dit de meest voorkomende handelszaken in dit land zijn.

Dit pand op de hoek van de Terloostraat en Florastraat was jarenlang de plek waar mijn moeder frieten ging halen wanneer een familiebezoek weer eens te lang was uitgelopen en de tijd ontbrak om zelf achter het fornuis te gaan staan.

Veel weet ik er niet meer van, want  de frituur is ergens begin jaren '80 gesloten. Als ik me niet vergis, heette de uitbater Jos en is die later blind geworden.

Eerder - zeggen en schrijven tot zeker de jaren '60 - was er een viswinkel gevestigd. De naam was blijkbaar De Snoek, als de letters die langzaam door de witte verf doorkomen, goed geïnterpreteerd worden.

1 opmerking:

Unknown zei

Ik weet nog goed dat wij terug kwamen van het Rivierenhof, dat wij daar een fritje gingen halen. Dat kostte toen 20 frank, ongelooflijk (is wel 30 jaar geleden of langer). De uitbater was héél dik en werd even bekend omdat hij via Weight Watchers véél afgevallen was. De dochter zat bij mijn zus in de klas. Heb daar nog ergens een foto van liggen, zal eens zoeken. Peter Van Gompel