dinsdag 24 maart 2015

Verzamelde verhalen


Deze foto postte ik hier ooit al eens eerder (hier), en er is een reden dat ik hem herhaal. Ik begin even met het verhaal achter het plaatje: dit is Peter, "
Hier nog een foto van mijn eerste communie, ik heb die samen gedaan met mijn zus, dus dat was al op mijn 5de. 
Dwz 1972.
Getrokken voor de Peperbus. Pastoor was toen de heer Thijs geloof ik."


Zoals u misschien al door had bestaat de kerk bijgenaamd Peperbus dit jaar 125 jaar, in het jaar 1890 werd het gebouw officieel ingewijd.


Dat vraagt om een feestje. En daarom zoeken we naar verhalen en foto's. Hele generaties zijn daar gedoopt, getrouwd, begraven. Het idee is om een soort van interactieve tentoonstelling samen te stellen. Het gewone Borgerhoutse leven zoals dat was toen een kerk nog het middelpunt van het leven was. Aansluitend volgt dan de vraag: en hoe verder met zo'n monumentaal pand?

Maar we beginnen met sentiment: uw verhalen, uw foto's. We zouden ze graag lezen en zien. Ik heb alvast een facebookpagina aangemaakt waar u kunt reageren en foto's kunt posten, en anders mailt u voorlopig naar het e-mailadres hier rechtsboven, hetzij om dingen toe te sturen dan wel om een afspraak te maken zodat ik het scanwerk doe.

Er zitten meer activiteiten in de pijplijn, maar dit is een mooi begin lijkt me. Laat uw archief maar komen. 

Geen opmerkingen: